Audyt strony internetowej
Audyt strony internetowej
Surfując w sieci internet czasem spotykamy się z różnymi terminami. Czasem bardziej znane czasem mniej. Ostatnio coraz częściej można usłyszeć o audycie strony internetowej, ale właściwie co to takiego?
Wyobraź sobie taką sytuację – masz sklep internetowy, za który zapłaciłeś dużą kwotę. Sklep wygląda oszałamiająco, wszystko jest starannie dopracowane, strona wyświetla się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania google. Jest tylko jedno „ale” – sklep nie przynosi zysków, duża ilość osób porzuca swoje koszyki lub po kilku minutach przeglądania Twoich towarów porzuca w ogóle stronę. Co wtedy zrobić? Z pomocą przychodzą osoby świadczące usługę audytu strony internetowej.
Audyt informatyczny strony internetowej ma na celu sprawdzenie Twojej witryny ze standardami zgodności W3C obowiązującymi w świecie internetowym oraz niepisanymi zasadami web usability czyli użyteczności. Audyt stron www to również zbadanie słabych oraz mocnych stron Twojej witryny. W obecnych czasach , gdzie życie toczy się szybko , na wielu witrynach znajdują się błędy, które utrudniają indeksowanie przez przeglądarki, czasem nawet je uniemożliwiają. Czasem też utrudniają życie swoim użytkownikom lub nawet uniemożliwiają im np. dokonania zamówienia. Wpływa to bardzo niekorzystnie na budowanie świadomości marki. Zadaniem osoby przeprowadzającej audyt jest również zbadanie mocnych oraz słabych stron Twojej witryny, porównanie do konkurencji oraz sprawdzenie stron samej konkurencji. Osoba ta sprawdza kod w poszukiwaniu błędów, sprawdza stronę pod kontem zgodności ze standardami, tymi pisanymi oraz niepisanymi oraz doradza co zrobić aby to nasza witryna była przed konkurencją.
Wróćmy do naszego przykładu. Po otrzymaniu wniosków od audytora okazuje się, że osoba, która stworzyła naszą witrynę popełniła dwa błędy, na które nie zwróciliśmy uwagi przy testowaniu. W wyniku testów okazało się, że brakuje odnośnika do naszej strony głównej po kliknięciu w logo. Przy bardzo rozbudowanym menu i braku odnośnika do strony głównej klient gubił się w naszej witrynie i po chwili wyłączał naszą stronę i przechodził do konkurencji. Drugim błędem był guzik zamówienia, który zlewał się z tłem i ciężko było go odnaleźć, jeśli klient był na tyle wytrwały aby przebrnąć menu tutaj już rezygnował.
Po naprawieniu tych, na pozór błahych, błędów wszystko wraca do normy, sklep internetowy rozkwita a dzięki analizom i sugestiom audytora jesteśmy krok przed konkurencją.
Jeśli coś nie tak dzieje się z Twoja stroną internetową, nie przynosi ona zysków takich jak oczekiwałeś lub nie ma odpowiedniej ilości odwiedzin zastanów się nad audytem informatycznym strony www. Wróć na właściwy tor i wyprzedź konkurencję.