|  | 

Blog

Jak redagować ogłoszenia ?

Ogłoszenia… o sprzedaży, chęci kupna, wynajmu, zamiany, czy po prostu teksty w stylu „oddam w dobre ręce” to w zasadzie swego rodzaju teksty reklamowe. Publikowane czy to w prasie, czy na stronach internetowych, czy nawet te eksponowane na przystanku tramwajowym – na kartce w kratkę i odręcznie pisane… Wszystkie mają ten sam główny cel – przyciągnąć uwagę i spowodować, że odbiorca… obejrzy, zadzwoni, zapyta, rozważy skorzystanie z oferty zawartej w danym ogłoszeniu… Tak samo więc jak reklamy, ogłoszenia muszą być w jakiś sposób atrakcyjne, oryginalne, ale i rzeczowe z drugiej strony, bo – koniec końców – muszą też pełnić funkcję czysto informacyjną. Wychodzi zatem na to, że wcale nie jest łatwo stworzyć atrakcyjne i skuteczne zarazem ogłoszenie (zwłaszcza jeśli tematyka czy branża, w której się poruszamy jest wysoce konkurencyjna).

Jak redagować ogłoszenia

No cóż… Trudno tu podać jeden złoty przepis na idealnie napisane ogłoszenie, bo przecież wiele zależy od miejsca i czasu jego publikacji, od tego jakie ograniczenia (np. co do ilości znaków) nas krępują, czy od charakteru odbiorców, do których ogłoszenia są kierowane w pierwszej kolejności. Zwykle trzeba dostosować się do wielu różnych wymogów i zgrać wszystko tak, aby efekt końcowy był zadowalający i zgodny z wszelkimi regułami. Jest jednak kilka spraw, o których – niezależnie od wspomnianych wyżej okoliczności – należy bezwzględnie pamiętać redagując ogłoszenia.

Tekst ma być atrakcyjny, ale i zrozumiały oraz „lekki” w czytaniu! Nie udziwniaj więc i nie „przedobrzaj” nadużywając synonimów czy przepełniając przekaz kolejnymi niepotrzebnymi przysłówkami. Zachwalanie musi być wiarygodne! Jeśli przesadzisz – nikt nie uwierzy. Ogłoszenie nic nie sprzeda!
Im mniej, tym lepiej! Staraj się przekazać to, co masz do przekazania w jak najkrótszej formie. Nie oznacza to, że masz używać na przykład dziwnych skrótów, które mogą być niezrozumiałe dla niektórych. Znaczy to tylko tyle, że „warto liczyć się ze słowem” i dobierać takie, które „powie” nieco więcej, niż inne… a zajmie tyle samo miejsca! Ogłoszenia to pewien rodzaj gry słownej, w której niestety bardzo łatwo przegrać, jeśli się nie przyłożysz.
Tytuł, nagłówek, temat, pogrubiony tekst… cokolwiek, co pozwoli ci jakoś wyróżnić wybrane elementy przekazu zawsze się przydaje. Przyciągnie wzrok i skupi uwagę na tym, co w ogłoszeniu najważniejsze. I nie pomyl się w tym, co najważniejsze! Nie wyróżniaj więc w tekście o tym, że udzielasz korepetycji z języka angielskiego, numeru telefonu, tylko to, co jest sednem przekazu, a więc samą usługę. Jeśli ktoś się zainteresuje, numer telefonu znajdzie choćby był wydrukowany bardzo małą czcionką.
Nie kopiuj bezmyślnie tylko postaraj się stworzyć coś swojego. Ogłoszenia identyczne w brzmieniu, opublikowane do tego w bliskim sąsiedztwie, wyglądające identycznie… nie wróżą ci raczej wielkiego sukcesu. Czasem wystarczy jakiś drobny smaczek stylistyczny, który może zmienić wszystko – na lepsze!
Zmieniaj i próbuj – eksperymentuj z tekstem swojego ogłoszenia (jeśli odnawiasz je co jakiś czas) i obserwuj skuteczność przekazu po kolejnych zmianach. Tylko w ten sposób „nauczysz się” swoich odbiorców i dowiesz się, co do nich przemawia.

jak-redagowac-ogloszenia

ABOUT THE AUTHOR

Podobne wpisy:

  • Miękka kanapa rozkładana – dlaczego tak wiele osób je wybiera?

    Miękka kanapa rozkładana – dlaczego tak wiele osób je wybiera?

    Jak sam tytuł wskazuje w tym artykule zastanowimy się dlaczego tak wielu ludzi wybiera miękkie kanapy rozkładane i czemu właściwie cieszą się aż taką popularnością? Wydaje się, że na popularność tego mebla wpływ bez wątpienia ma jego multifunkcjonalność. Kanapa rozkładana to nie tylko szerokie i wygodne siedzisko co najmniej dla dwóch osób, ale również mebel,

  • Obrót nieruchomościami

    Obrót nieruchomościami

    Te dwa słowa słyszy się zdecydowanie bardzo często. Nieraz można usłyszeć w telewizji informacje, że ceny mieszkań drastycznie wzrosły, bądź też spadły, co zdarza się jednak bardzo rzadko. Nie należy się tym jednak przerażać. Ceny mieszkań prywatnych właścicieli zazwyczaj stoją na takim samym poziomie. Warto więc dokładnie zastanowić się wcześniej, czego potrzebujemy, jeśli to akurat